Apus sau rasarit…?

Posted on

Desi ma duc de ani buni la mare,doar anul trecut am facut efortul de a ma trezi devreme pentru a vedea un rasarit,un soare fermecator iesind din mare.Tin sa multumesc pentru asta tatalui meu care m-a pus sa-i dau cuvantul ca ma voi trezi si el mi-a promis  ca nu voi regreta toata viata efortul acesta.

E 5:30 AM…somnoros, aud alarma de la telefon care ma trezeste la o ora asa de devreme,putin mahmur dar in doua minute mi-am dat seama de ce suna asa de devreme.Tata ma astepta incantat ca am facut cum mi-a propus.Ma duc la baie fac tot ce trebuie,ma imbrac,ma urc in masina si plec spre plaja.Mamaia(statiunea) parca nu mai era aceiasi,pustiu tot,soselele goale,parca e altceva e ceva total nou pentru mine.Ajung pe plaja imi iau papucii in mana,nisipul e rece,e ceva de vis,in zare marea se uneste cu cerul,doar un pescarus abramburit mai zboara si face galagie dand putina viata acelui tablou de dimineata intunecat si putin monoton.Ne asezam pe plaja si asteptam,eu putin adormit dar cum iubesc tot ce este nou eram intr-un fel incantat..dar cred ca cel mai incantat era tatal meu care a vazut in atatia ani ‘spe rasarituri dar nici unul cu „odrasla” lui langa el.Se mai vede un vapor ratacit care nu-mi dau seama daca face parte din cer sau din pamant..probabil un marinar odihnindu-se sta in el,mirosind tot a rom,nestiind ca acolo pe tarm eu urma sa vad unul dintre cele mai frumoase lucruri din viata mea,nepasandu-i cine sunt eu si pentru ce sunt acolo.Cerul incepe sa se faca mov ,in zare nu se vede nimic,acelasi pescarus face galagie parca si el entuziasmat…grupuri mici de oameni imprastati pe toata plaja privesc rasaritul.
Deodata totul trece printr-o transformare brusca din acel tablou intunecat incep sa se desprinda culori de o incredibila frumusete din albastru,trece in mov apoi in portocaliu,apoi intr-un galben foarte deschis,deodata ceva se observa  iesind din mare,Soarele,e de un portocaliu foarte aprins parca vrea sa se trezeasca la viata incepe sa fie din ce in ce mai luminos,marea reflecta culorile lui perfect parca nu se mai termina reflexia aceea,parca nici eu nu as vrea sa se termine momentul acela.Cerul capata tot felul de culori este un piesaj de vis,soarele incepe sa se ridice sus parca aratandu-si pozitia de dominare peste noi niste muritori care ne minunam la tot felul de minunatii pe care noi insine unii fara cunostinta de cauza unii cu buna stiinta le distrugem.A fost ceva nemaipomenit,un soare stralucitor iesind din mare.A fost un moment de gandire asa profunda pentru mine,mi-am dat seama de ce m-a ales pe mine viata,de ce trebuie sa-mi iubesc viata,tot ce ma inconjoara si ca trebuie sa profit de tot felul de momente ca acesta ca cine stie cand voi mai avea ocazia sa mai vad inca o data.

De ce apus?..fiindca traiesc cu teama ca a doua oara nu voi mai simti aceiasi emotie,acelasi entuziasm si bucurie.Sunt defapt sigur de asta, niciodata nu va fi precum a fost prima oara.De cate ori voi vedea Marea Neagra de atatea ori voi vedea si acel soare iesind din mare. Nu mi-a parut o clipa rau ca m-am trezit devreme in ziua aceea sau ca am ascultat sfaturile tatalui meu,si ii multumesc enorm desi nu cred ca va citi asta niciodata.As mai face de mii de ori aceiasi chestie impreuna cu el,si nu as regreta niciodata!

2 responses »

  1. eu nu l-am vz pana acum deloc.sper la anu’ sa am ocazia.anu asta e treaba cu bacu’ :(

    Răspunde
  2. Am trecut si eu prin asemenea experienta de curand.Imi e rusine intrun fel ca nu m-am sinchisit sa o traiesc mai devreme.Apusuri am vazut .. mai multe decat toti anii mei inmultiti cu doi … dar rasarituri niciodata.Sincer?Eu una nu m-as satura niciodata sa privesc cum soarele rasare, mai ales din mare.Intotdeauna e diferit.Iubesc marea.

    Răspunde

Lasă un răspuns

