Mizerie

Posted on

Astazi am avut o intalnire cu o persoana „mare”.Sa stii ca pentru mine ai dat dovada ca esti o persoana mare,domnule.Chiar daca ne-am cunoscut doar pentru 2 minute si doar 20 metri de mers pe jos.A intrat in vorba cu mine pe o trecere de pietoni si ne-am exprimat parerile care erau la fel in legatura cu un mic incident din trafic.

Aveai barba carunta,domnule,se reflecta prin ea ura catre societatea care te-a rastignit si lumea care te-a batjocorit.Ochii tai exprimau tristete si mizerie.Erai precum un cersetor,dar mai elegant.Se citea pe hainele tale „unchiule” ca starea ta sociala nu este dintre cele mai bune,dar ai fost una dintre cele mai destepte persoane pe care le-am intalnit vreodata.Vorba ta era venin pentru toate „animalele” astea de oameni,contemporanii…Acum imi pare rau ca in timp ce imi spuneati niste adevaruri dureroase despre oameni,eu mergeam cu capul in jos fiindu-mi rusine de glasul tare al dumneata si de starea usoara de ebrietate in care probabil erai.

Nu o sa vezi niciodata cele ce le scriu aici despre tine,sunt constient si probabil acum cufundandu-ti toate grijele in alcool ai si uitat ca mi-ai vorbit vreodata.Probabil pentru multi „baietasi” si fete de acum ai fi doar un betivan ce vorbeste prostii,demn de batjocura,dar eu aleg sa te numesc domn sau „unchi”,meriti respect chiar daca nu sunt eu persoana potrivita care sa ti-l ofere,cand si asa e mult prea tarziu.

In timp ce imi spuneai ceva unchiule,a trecut un prieten pe langa mine si am intrebat ce face si a spus ca bine.Apoi ai intervenit tu si mi-ai spus ca toti fac bine cand ii intrebi dar nu vorbesc ei,vorbesc mastile lor,mi-ai spus ca multe caractere sunt pierdute si ca nu le mai cauta nimeni.Mi-ai spus ca oricine are o masca,este imposibil sa nu ai si m-ai invatat ca daca am o masca sa stiu sa ma mulez perfect cu ea,sa fiu unul cu ea pentru minutele in care o folosesc,mi-ai spus ca lumea este acum ca un teatru,un teatru banal,din antichitate,un teatru al mastilor.Si cand ne-am despartit in directia fiecaruia ai spus exact asa:”Ai grija cum si cu cine iti folosesti mastile si sa nu te desconspire nimeni,cand te vei lasa demascat in fata cui nu trebuie,te vei pierde in lumea asta nebuna,nu poti trai fara masti,nu poti fi vulnerabil,vei fi un nimic cu sentimente adevarate,cum sunt si eu!” Atunci mi-am ridicat ochii din pamant si ti-am lasat ochii negrii sa imi mai strafulegere inca o data constiinta,mi-a parut rau ca nu il voi mai intalni vreodata,ca nu pot sa-i cer sfaturi…si i-am spus cu cel mai mare respect: „Saru’mana”.Mi-a raspuns: „Ai grija,tinere!”. Probabil s-a dus sa mai blesteme viata si societatea nemernica in care s-a nascut,si sa se lupte cu constiinta lui incarcata…

Domnule,eu iti voi purta respect si nu te voi uita.

One response »

  1. M-am impiedicat cum, necum de blogul tau. Interesant. Cat priveste ceea ce ai scris aici, cred ca ma recunosc… Multe interesante aici, la tine. Chiar daca n-oi fi eu cel mai in masura, da-mi voie sa zic: succes!

    Răspunde

Lasă un răspuns

