Vagonul 3…compartimentul 14.

Posted on

Vagonul 3…compartimentul 14.Asa scria pe biletul ce-mi asigura calatoria in care speram sa ma regasesc.

„Aici trebuie sa stau eu”,imi spun in timp ce scartaitul franelor trenului imi zgarie timpanul cu o placere meschina.”Sper sa nu nimeresc intre babe si mosi”.Pun primii pasi pe scarile trenului si caut disperat numarul 14.Compartimentul 13…vagonul s-a terminat,este o gluma sau ce? Incerc la 13 probabil biletul a fost tiparit gresit.O familie la 40 si ceva de ani isi imparteau problemele in acest compartiment,cum sa stau eu aici? Sa ascult probleme sociale si replici de cotidian?!

-Buna ziua! Nu va suparati acesta este ultimul compartiment al vagonului 3? Compartimentul 13?

-Nu tinere,vezi ca numarul 14 este la intrare nu la iesire,cum era normal.

-Multumesc mult! „Bine ca m-ati scutit de 3 ore de tacere neproductiva”

Ma indrept inapoi si caut numarul 14 pe usa compartimentului.Curentul ce sufla nestingherit prin holul trenului imi flutura camasa descheiata la 3 nasturi si imi ciufuleste si mai tare parul.Incerc sa-mi suflec si maneca cealalta a camasii in timp ce rucsacul vrea sa cada de pe umarul liber.Paisprezece…paisprezece,o aici este.Am deschis usa fara sa ma mai uit cine este in compartiment si m-am grabit sa ma trantesc pe scaunul ce imi reamintea ca acel tren a fost construit intr-o alta vreme decat cea de acum.

-Buna ziua! am spus.

-Buna!

Ce voce frumoasa,apropiata la varsta,de fata tanara…multumesc pentru acesta repartizare doamna casierita.Ridic usor ochii in timp ce ma prabusesc pe scaun si vad parul usor blondin ce-l tine prins la spate intr-o coada mica,maieul viu colorat ce emana vara prin cusaturi si pantalonii scurti de blugi,usor jupuiti…ce coapse fine…picioarele si le-a intins usor pe bancheta,lasand jos slapii ce tanjeau dupa nisip si valuri ale marii.Ochii emana siguranta si singuratate,femeie in toata splendoarea si copilas mic in acelasi timp,cu vise mari ce stau sa fie sparte de un ac ascutit al vietii.Pana si cerceii imi soptesc cate ceva despre posesoarea lor plina de taine,eram precum un conquistador ce a visat peste noapte ca va descoperi cine stie ce tarmuri pe care le va explora.

-Fumezi? M-a intrebat intinzandu-mi pachetul sau desfacut de tigari.

-Nu multumesc,i-am raspuns.

-Ah,inseamna ca nu o sa pot aprinde o tigare.

-Nu,nu e nicio problema,sunt obisnuit cu fumul,ma eschivam inrosindu-ma fara sa stiu.

-Multumesc,stii te-am vazut de prima data cand te indreptai mahmur catre capatul vagonului cautand numarul vreunui compartiment si mi-am spus ca ar fi prea frumos sa intrii aici si ca asta nu se va intampla.Mi-a spus multe atitudinea ta de copil putin nebarbierit,cu parul dezordonat,cu camasa descheiata si manecile suflecate si o esarfa boţita aruncata dupa gat intr-o perioada mult prea calda pentru a purta asa ceva.Si ruscascul acela din spate care se pare ca iti cari visele si amintirile cu el…mi-am spus ca esti pierdut,ca te-am pierdut prea devreme si nici cursa asta nu ma va ajuta sa gasesc ceea ce caut…

-Nu ma pricep asa bine la cuvinte si am pierdut de mult prea multe ori si voi continua sa pierd probabil…sunt un calator in calea lupilor,am vise de iubire si clipe imprumutate si la fel ca tine sper sa gasesc ceea ce caut…Am privit-o cum buzele ei prind forma de suras pe langa tigarea care aproape ajungea sa moara,si am privit-o atent cum aseaza chistocul in scrumiera si cum rujul ei a ramas intiparit pe filtrul alb al tigarii ce s-a stins,precum regretele din viata,clipele ce au trecut si fiind nesavurate la timpul lor acum sunt mult prea departe.Si deodata tiuitul trenului care a ajuns la destinatie a parut precum un scancet venit din infern,cea mai grea clipa…

-Eu aici trebuie sa cobor,imi pare rau ca am vorbit atat de putine,i-am spus.

-Mie nu si s-a intins sa-mi lase un sarut pe obrazul stang.Oricum totul in viata este efemer,viata este efemera.Regret doar ca te-as fi putut iubi…

Urme de ruj pe obraz impietrit,sunet difuz de roti ce calca sinele,ameteala,mahmureala…si doar o amintire…Vagonul 3…compartimentul 14.

5 responses »

  1. fara cuvine… mi-a placut foarte mult

    Răspunde
  2. astept sa ne intalnim in tren :)))))

    de placut stii ca mi-a placut si sa scrii cat mai mult :D

    te-am pupat!

    Răspunde
  3. imi permiti sa te adaug la blogroll??scrii prea frumos si nu am chef sa iti caut blogul din nou si din nou…

    Răspunde
  4. desigur ca vreau,imi face chiar placere si iti multumesc mult:”>
    nu e nevoie sa intrebi ca doar imi faci mie un bine:P

    Răspunde
  5. 2peuondieandu

    Scrii misto… te voi adauga in blogroll pe http://andreipala.haipa.ro/ . Daca e real ce ai scris, bravo tie. Daca e SF , merita dezvoltat. Putea iesi ceva bestial. Oricum, ai talent…

    Răspunde

Lasă un răspuns

