Renastere

Posted on

„Hei pe tine te cunosc de undeva!”.Mi-a strigat iesind din mare,lasand apa sa se joace in firele ei de par si printre genele subtiri.Credeam ca sunt singur in acea noapte pe plaja aceea indepartata si uitata si de vant parca.Simteam marea cum imi trimitea valuri direct in inima si cum plecau catre destinatii necunoscute lasand goluri ce doar luna si stelele le puteau umple.Echilibrul meu emotional mi-a jucat feste cand vocea ei a rasunat in timpanul meu,oferindu-mi falsa impresie ca marea mi-a vorbit pentru o clipa.Eram precum o balanta si habar nu aveam catre ce inclin…

-Buna,ma bucur sa te regasesc.Pe tine te caut de aproape o viata,lasa-ma sa ma prezint! Eu sunt nimeni,cel putin in viata asta.Mi-a intins mana pentru a i-o strange,un semn banal de cunostinta.

Mana ii este rece de la apa marii si emana un parfum fin,salin…Sunt confuz si ametit ma simt parca prins intre pereti,tot universul il simt mic,stramt si parca ma limiteaza,ma tine inchis intr-o cusca.Stele parca sunt zabrele si luna singurul geam dintr-o celula cu un iz de mucegai ce acum inspira mister.Si eu habar nu am de ce am fost intemnitat.

-Dar…stai,despre ce vorbesti? Ce regasire? cand eu nu te-am mai vazut niciodata. Ce viata?

-Nu te teme,iti voi da explicatiile pe care le vrei,de aia traiesc.Aseaza-te pe nisip si culca-te pe spate.Imi spuneai ca marea te linisteste,te inspira si ca iubesti cerul senin de un albastru deschis specific zilelor de vara si bolta plina de stele din serile cu luna plina.Mi-ai aratat stelele intr-o seara de iunie si mi-ai soptit ca fiecare straluceste pentru unul dintre noi,cele mai aprinse sunt pentru visatori si cele stinse ai spus ca nu stii exact insa au si ele un rol.Mi-ai explicat de ce unele stele cad si nu era nimic stiintific.

-Eu nu stiu sa vorbesc asa si noi doi nu ne-am intalnit niciodata!

-Poate ca numai stii sa vorbesti asa,de aceea te tot cauti noptile si nu reusesti sa te gasesti,nu te simti intreg,te pot simti sa stii.In viata asta poate nu ne-am intalnit pana acum insa altadata,in alta viata,te-am iubit si tu imi intorceai cu placere sentimentul.Eram unicii locuitori ai unui petic de insula din mijlocul unei ape ce am denumit-o in multe feluri.Ne-am construit o cabana doar din bambus si eram doar noi doi si marea.Palmierii ne ocroteau in serile in care adormeam tinandu-ne in brate pe nisipul cald,cand tu iti pierdeai cuvintele pe buzele mele si le lasai sa adoarma acolo.Seara iti sarutam pleopele si te strangeam in brate fiind nesigura de ziua de maine,viitorul mereu mi-a fost dusman.Aveai un viciu si acela era sa scrii,te asezai pe stancile in care se spargeau valurile si cand foile iti erau ude imi spuneai ca a plans marea si ca ai ascultat-o cu jena ca nu ii puteai raspunde decat cu niste cuvinte aruncate prost pe foi.Ai plecat tacand,nerbarbierit,lasand doar un bilet pe care scria ca te-ai dus sa-ti urmezi linia vietii si spunandu-mi ca o sa-ti lipsesc.Mai tarziu,in noapte o stea stralucitoare a dat impresia ca a cazut in mare si pentru prima data am auzit si eu soaptele marii despre care imi vorbeai,care mi-a spus ca te-a inghitit deoarece te iubea.Si iata unde te-ai dus,in alta parte a existentei,fara trecut si cu un viitor pe care te chinui sa-l gasesti,cu franturi de sentimente si obiceiuri care habar nu ai de unde provin si cu sute de intrebari la care nu vei mai gasi raspuns.

S-a lasat putin in jos pentru a-mi mangaia obrazul cu buzele si pentru a-mi sopti:

-Sa cauti un proscris ce iubeste sa scrie!

S-a intors cu aceeasi naturalete in mare,lasand urme adanci de pasi in nisipul luminat de luna.

2 responses »

  1. Ma doare capul de la placerea pe care o produc imaginile din text. Ori sunt eu de vina ca le amplific..constient…din reflex :). E un text atat de scump.

    Răspunde

Lasă un răspuns

