Intrebari (1)

Posted on

Pleoapele i se dezlipesc cu greutate. Genele inca lupta sa se desparta si ochii ii sunt  impaienjeniti de somnul dulce, ce pusese stapanire peste el acum ceva ore. Draperiile erau trase si o lumina morbida ii invada peretii din camera. Pare ca ochii lui percep doar culoarea gri, culoare in care ii este parca vopsita camera si aerul pe care il respira il simte tot gri, ii vine in cap o intrebarea, ca in majoritatea timpului, intrebarile ii acapareaza existenta. „Ce este  defapt aerul, de aer avem nevoie cu adevarat?” Ceea ce vede ii aminteste de un pasaj dintr-o carte recent citita, un pasaj in care autorul incearca sa descrie cat mai bine o stare de nevroza a unei persoane bolnave psihic.”Oare exista persoane nebune, sau pur si simplu nebuni sunt cei care stiu raspunsul la prea multe intrebari, mai multe decat pot face fata?”

E aproape ora pranzului si pe geam inca se vede ceata. „Oare exista  timp?  Fiindca, eu tocmai simt ca s-a oprit.” Conform calendarului nu este inca iarna insa vremea de afara contrazice calendarul. Nici macar nu intra destula lumina in camera sa te poti orienta, se simte ametit si parca nu cunoaste nimic. Aprinde o veioza, care este pe noptiera de langa pat si are o senzatie de cadere in gol. Isi orienteaza toata atentie catre un punct pe care numai el il poate vedea si cade adanc in tacere urmarind particulele de praf ce se joaca in lumina artificiala produsa de veioza. „Ce sunteti voi? Ce sunt eu? Poate sunt doar o particula de praf si cineva se uita acum la mine, cum ma uit eu la voi! Dorm? Am atipit? Parca sunt prins intre stari si nimic nu pare bine conturat.” Inchide ochii si un zambet de siguranta se intipareste pe chipul sau. Niste degete cunoscute, cu unghii putin crescute tocmai se plimba prin parul lui si instaureaza o stare de calm. Parul ei miroase atat de frumos si simte ca vrea sa-i auda vocea. „Simt ca am un deja-vu” isi spune in timp ce starea euforica se joaca prin el.

-Am sa iti vorbesc despre vise, moarte, renastere, viata alterioara…am sa-ti spun.

Si aceea voce calda aproape ca da culoare camerei imbracate in gri-ul zilelor de iarna, dar are buzele reci…

5 responses »

  1. Pingback: Intrebari (1) - Ziarul toateBlogurile.ro

  2. Stii ca se spune ca nebunii si filosofii detin adevarul. Nebunii, cred ca sunt oameni deosebiti care nu se conformeaza cu lumea de aici.
    Iar timpul nu il detinem. Cat despre noi, suntem rezultatul parintilor nostrii la care se adauga constiinta noastra si alte mii de oameni pe care ii intalnim pe parcursul vietii.

    Sau nu…

    Răspunde
    • Aceeasi chestie cu nebunii o stiu si eu. Tocmai de aceea niciodata nu vorbesc despre ei ca si despre ceva rau, ci mai mult ii respect (uneori imi e rusine ca pur si simplu exista eticheta permanenta de nebun) si uneori imi e greu mie sa-i numesc nebuni. Acei oameni stiu multe, lucruri pe care unii nu le-ar afla toata viata, deoarece ar innebuni probabil.
      Ai dreptate in toate privintele insa la orice afirmatie exista si o indoiala (sau nu) cred ca si viata are cate o indoiala, poate chiar multe.
      Si despre corelatia nebuni-filozofi, daca ne gandim putem afirma si ca multi filozofi au fost nebuni, tocmai pentru ca se asemana in acel punct, in care stiu adevarul. Poate marii filozofi au fost si nebuni dar au stiut cum sa se stapaneasca…

      Răspunde
  3. Da, corect, depinde din ce punct de vedere privesti sau pe cine intrebi. Eu asta cred ca sunt, rezultatul parintilor mei (nu doar fizic, ci si psihic pentru ca mi-au transmis multe pasiuni si caracteristici prin genele lor, dar si prin educatie, m-au invatat multe lucruri) dar sunt si rezultatul meu, al educatiei mele, a faptului ca am putut sa aleg si evident, rezultat al celor de langa mine.

    Răspunde

Lasă un răspuns

